ביקראם יוגה: חום, לחות ו-26 תנוחות

ביקראם יוגה, הידועה בכינויה "יוגה חמה", בולטת מסגנונות יוגה אחרים בשל הסביבה המחוממת והסט מובנה של 26 תנוחות. צורת היוגה הספציפית הזו, שנקראה על שם מייסדה, Bikram Choudhury, זכתה לפופולריות ברחבי העולם בשל היתרונות הנתפסים שלה, כגון שיפור גמישות, כוח ומיקוד מנטלי.

הסביבה הלא שגרתית: חום ולחות

מאפיין מכריע של ביקראם יוגה הוא החום והלחות העזים שתחתם התרגול מתרחש. סטודיו היוגה מחומם בדרך כלל לכ-105 מעלות פרנהייט עם 40% לחות. סביבה חמה ולחה זו נועדה לדמות את האקלים של הודו, היכן שמקורה של היוגה. החום מקדם גמישות, ומאפשר למתרגלים להשיג מתיחות עמוקות יותר ולהפחית את הסיכון לפציעות. בינתיים, הלחות מעודדת הזעה מרובה, אשר מאמינים שהיא מסייעת בניקוי רעלים מהגוף על ידי סילוק רעלים דרך העור.

קרא גם את המדריך שלנו על "קונדליני יוגה" כאן.

יוֹגָה (2)

26 התנוחות: אימון גוף שלם

ביקראם יוגה מורכבת מרצף קבוע של 26 תנוחות (אסנות) ושני תרגילי נשימה. כל תנוחה מבוצעת פעמיים במהלך הפגישה. סדרת התנוחות נועדה לעבוד באופן שיטתי על כל חלק בגוף: שרירים, מפרקים, בלוטות, רצועות ואפילו האיברים הפנימיים. האסאנות נעות בין תנוחות עמידה, תנוחות איזון ועד תנוחות רצפה. התנוחות השונות הללו מתמקדות ביישור, גמישות וכוח. ככאלה, הם מספקים אימון מקיף שמתרחב מעבר לגופניות ועד לסבולת מנטלית ומיקוד.

יתרונות פיזיים ונפשיים של ביקראם יוגה

למרות אופיו המאתגר הפיזי, ביקראם יוגה מציעה שפע של יתרונות שיכולים לשפר את הבריאות הפיזית ואת הרווחה הנפשית. סדרת התנוחות הקפדנית יכולה לעזור לשפר את כוח השרירים ואת טונוס השרירים, לקדם כושר קרדיווסקולרי ולשפר את הגמישות. יתר על כן, התרגול יכול לסייע בניהול משקל על ידי הגברת חילוף החומרים וקידום שריפת קלוריות.

ברמה המנטלית, ביקראם יוגה יכולה להוביל לשיפור המיקוד, הפגת מתחים וחיבור נפש-גוף טוב יותר. הריכוז הנדרש לשמירה על התנוחות בתנאי חום עזים יכול לחזק את הנחישות הנפשית ולקדם תחושת רוגע ובהירות.

ביקראם יוגה

  מסקנה: אימוץ האתגר

ביקראם יוגה היא לא לבעלי לב חלש. ביקראם יוגה, עם החום האינטנסיבי, הלחות ו-26 התנוחות שלה, מציעה אימון דינמי, בניגוד לגישה מדיטטיבית עדינה של "יין יוגה" המתמקדת במתיחות עמוקות ונינוחות ובתשומת לב. זהו תרגול מאתגר שפורץ גבולות פיזיים ונפשיים כאחד. זה דורש מידה גבוהה של מחויבות ומשמעת כדי לשמור על התרגול באופן עקבי. עם זאת, עבור אלה שמאמצים את האתגר, התגמול יכול להיות עצום. מחיטוב גופני וגמישות ועד לשיפור בהירות וגמישות נפשית, היתרונות של ביקראם יוגה יכולים לחלחל להיבטים שונים של החיים, ולעודד חיים מאוזנים, בריאים ומודעים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן